تکنیک و فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت

تکنیک های سئو و فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت و صفحات سایت .

فاکتورها و تکنیک های سئو کدام هستند ، آیا تمامی آنها ثابت شده اند یا گمانه زنی هستند . آیا تکنیک های سئو بنابر تجربه متخصصین سئو هست یا قطعیت دارند . به هر حال سعی کرده ایم تمامی آنها را به صورت یکپارچه در این مطلب گردآوری کنیم .

 

سئو چیست ؟

سئو  SEO یا بهینه سازی سایت ترجمه عبارت انگلیسی  Search Engine Optimization می باشد .  و منظور تکنیک ها و راه کارهایی است که  وب سایت یا صفحات آنرا به صورت بهینه شده به موتورهای جستجوگر مانند گوگل معرفی و موتورهای جستجوگر را قانع کنیم که این آدرس می تواند جوابگوئی مناسبی برای پرسشی با کلمه یا عبارت جستجو شده را دارد ، به عبارت دیگر رنک سایت یا صفحات سایت سایت را بالاتر ببریم .

تکنیک های سئو را در چندین بخش تقسیم بندی می کنیم ، مثلا برای انتخاب دامنه یا آدرس سایت چه فاکتورها یا تکنیک هایی را مراعات کنیم که بر سئو سایت موثر باشد


دسته بندی تکنیک های سئو :

تکنیک های سئو دامنه سایت
تکنیک های سئو سایت
تکنیک های صفحه یا صفحات سایت
بک لینک های

Domain Factors
Page-Level Factors
Site-Level Factors
Backlink Factors
User Interaction
Special Google Algorithm Rules
Brand Signals
On-Site Web Spam Factors
Of-Site Web Spam Factors


تکنیک های سئو دامنه سایت Domain Factors :

دامنه چیست ؟ دامنه یا دامین Domain همان آدرس سایت است .

سن دامنه Domain Age :

آیا  دامنه جدید و  دامنه ای که سالها پیش ثبت شده است رنک متفاوتی دارند ؟ بله یکی از تکنیک های سئو طول عمر یا سن دامنه سایت است .

آقای مت کاتس از مدیران گوگل می گوید : تفاوت بین یک دامنه که شش ماه و یک ساله است، واقعا بزرگ نیست.

ایشان نمی گوید که تفاوتی وجود ندارد در واقع جواب سیاستمداران ایشان نفی تاثیر سن دامنه نیست می گوید همه چیز سن دامنه نیست .


مدت زمان باقی مانده به انقضاء دامنه :

تصور بر آن هست که مشتریان فروشگاهی که امکان تعطیلی زود هنگام  آن هست کمتر می باشد .

یک گواهی ثبت گوگل:

“دامنه های ارزشمند (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های دروازه (نامشروع) به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد. ”

 


محلی یا بین المللی بودن دامنه :

آیا دامنه های محلی مانند ir که متعلق به ایران هست و دامنه های بین المللی مانند دامنه دات کام COM در سئو سایت تاثیر دارد و از تکنیک های سئو می باشد ؟

گوگل اعلام کرده است که دامنه های محلی را بیشتر در جستجوهای محلی لحاظ می کند . این بدین معنی نیست که مثلا سایتی با دامنه ir در جستجوهای دیگر کشورها اصلا نشان داده نمی شود .

تجربه ما نشان می دهد دامنه های بین المللی انتخاب هوشمندانه ای هست .

 


وجود کلمه کلیدی در نام دامنه :

بسیاری معتقد هستند که وجود کلمه کلیدی در نام دامنه Domain name  را می توان یکی از تکنیک ها و فاکتورهای سئو دانست ، تجربه شخصی ما نشان می دهد که وجود کلمه کلید در نام دامنه می تواند در موفقیت سئو تاثیر گذار باشد . اما باید خاطر نشان شویم که برای موفقیت نمی توان  تنها به یک فاکتور اکتفا کرد و باید دید و رفتاری همه جانبه داشته باشید .


وجود علامت “-” در نام دامنه :

مانند آدرس سایت ما www.wp-services.ir

تجربه ما نشان داده است که خیلی بهتر است که برای نام دامنه از دش “-” استفاده نکنیم .


شروع نام دامنه با کلمه کلیدی :

دامنه ای که با کلمه کلیدی شروع می شود با مقایسه با دامنه ای که کلمه کلیدی ندارد یا آن کلمه کلیدی در وسط یا انتهای آن هست


استفاده از کلمه کلیدی در زیر دامنه Keyword in Subdomain :

وب سایت معتبر MOz اعلام می کند که وجود کلمه کلیدی در Subdomain  یکی از تکنیک های سئو سایت می باشد .

زیر دامنه یا ساب دامین چیست : ساب دامین  و دامین ازنظر مفهوم خیلی به هم نزدیک هستند . در فارسی، ساب دامین را زیر دامنه می‌گویند اما کمتر بین اهالی آن استفاده می‌شود و بیشتر به همان ساب دامین معروف است.

ساب دامین، یک دامنه مشتق شده از دامنه اصلی است و حداقل وجه مشترک آن‌ها نام دامنه اصلی که در هر دوتایشان به کار گرفته‌شده است. ساب دامین به‌هیچ‌ وجه دامنه اصلی نیست. صفحات ساب دامین و دامنه اصلی ممکن است که ازنظر ساختار، سئو، رنگ و محتوا کاملاً باهم متفاوت باشند یا شباهت آن‌ها خیلی کم باشد.


استفاده از www یا بدون www در آدرس سایت :

تفاوتی وجود ندارد اما تاکید شده بهتر است که همیشه یک شکل آدرس داشته باشیم یا همیشه با www یا همیشه بدون www .  در معرفی به ابزار وبمستری گوگل و سایر جستجوگر های به آن توجه کنیم که آدرس واقعی سایت را ثبت کنیم .


تاریخچه دامنه Domain History :

یکی از موارد بحث برانگیز تاریخچه یک دامنه می باشد ، قطعی و خرید ، فعال سازی توسط فرد دیگری ، انتقال مالکیت دامنه از مورد است که در تاریخچه دامنه ثبت می شود .

دامنه ای که در تاریخچه خود انتقال مالکیت داشته ، یا قطع و بعد از چندین ماه فرد دیگری آنرا فعال کرده . و گوگل مجبور شده اطلاعات سابق آنرا نادیده بگیرد . و دامنه دیگری  که سالها بدون قطعی و انتقال مالکیت تاریخچه منظمی داشت می تواند بر سئو سایت موثر باشد .


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.